dimecres, 19 d’octubre del 2016

Pissarra Digital Interactiva

PISSARRA DIGITAL INTERACTIVA


La pissarra digital és un mitjà de projecció col·lectiva que dóna una nova dimensió a les presentacions. Amb el suport d'una PDI, els models de treball a l'aula de professorat i alumnat es modifiquen, de manera que poden generar tota mena de continguts d'una forma anàloga a la de la pissarra tradicional (de guix i esborrador), però amb tota la potencialitat d'un complex sistema tecnològic connectat a diversos perifèrics i interconnectat a una xarxa de telecomunicacions.

Utilitats PDI educador/a educació infantil:

·Treball cooperatiu. Elaboració de síntesis i de resums: entre tots els  alumnes de la classe per confeccionar les seves pròpies biografies de compositors o qualsevol tema, tenint en compte que prèviament han llegit la informació que ells han buscat. Aquesta informació l’han d’exposar oralment sense cap suport escrit ( treball d’ expressió oral). Un cop l’han dit en veu alta l’escriuen a la pissarra mitjançant el teclat de l’ordinador ( expressió escrita i ortografia) i un cop finalitzada s’imprimeix i tots els alumnes tenen la informació que han elaborat conjuntament. Finalment la mestra dóna suport visual a la informació recollida.

 ·Utilització de programes i jocs educatius relacionats amb el tema que s’està treballant i per tant ja no és una feina individual com en l’ordinador, si no que hi participen tots i la mestra completa l’activitat amb explicacions. Exemple:http://www.edu365.cat/primaria/muds/musica/concerto/index.htm

 ·Projecció d’informació:Exposició de treballs realitzats pels alumnes. Sobre la seva presentació poden escriure, marcar i subratllar, sobre la pantalla interactiva, per donar èmfasis a la seva explicació. 

·Confecció de musicogrames interactius. Entre tots confeccionem un musicograma de la música que escoltem( és molt més senzill i ràpid de fer gràcies a les possibilitats tècniques de la pissarra). Els alumnes poden controlar a la pissarra els dos element que es necessiten per fer aquesta activitat, el reproductor de música i el musicograma que han fet, d’aquesta manera es pot comprovar millor si aquest és correcte.

 ·La correcció dels exercicis es fa amb la mateixa fitxa que tenen els  alumnes projectada la pissarra i sobre aquesta els nens/es exposen el seu exercici. 

·Emmagatzematge de les pantalles per recuperar­les en una altra ocasió. 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada