dimecres, 26 d’octubre del 2016

INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES

Què entenem per intel·ligència?

•La capacitat per a resoldre problemes.

•La capacitat per a generar nous problemes per a resoldre.


•La capacitat de crear productes o oferir serveis valuosos dins d’un determinat àmbit cultural.

Intel·ligències múltiples

Necessitem totes les intel·ligències.

Totes són igualment importants.

Es combinen de forma única en cada ésser humà.

Totes les persones les tenim totes en diferents graus de desenvolupament.

Les 8 intel·ligències segons H. Garner

Lingüística
Musical 
Espacial-visual
Lògico- matemàtica
Cinètico-corporal
Naturalista
Intrapersonal
Interpersonal




Quan els nens i les nenes comencen a anar a l’escola, probablement ja tenen establertes unes maneres d’aprenentatge més relacionades amb unes intel·ligències que amb altres. H. Gardner ens diu que els nens i les nenes tenen unes “inclinacions” en unes intel·ligències específiques des de ben petits. Però, és cert, que cada nen i nena té les vuit intel·ligències i les pot desenvolupar totes fins a assolir un bon nivell de competència. Ha definit i validat cadascuna d’aquestes intel·ligències mitjançant proves o diferents procediments. I ens diu que l’ensenyament tradicional es centra sobre tot en ensenyar la intel·ligència lingüística i la matemàtica, però com que la intel·ligència és multidimensional, s’ha d’ampliar el camp amb la finalitat d’incloure les habilitats, hàbits, actituds i estratègies de les altres intel·ligències. 


Utilitzant a l’ensenyament aquesta metodologia de les IM podrem destacar els punts forts dels nostres alumnes, ja que aquest ens atenuaran els buits o les mancances; ajudaran als alumnes a aprendre i desenvolupar-se mitjançant les interaccions amb les activitats i amb casos del dia a dia; afavoriran les relacions amb els seus iguals; utilitzaran materials, estratègies i activitats que serveixin per a tots els nostres alumnes; fer més protagonistes als alumnes en el procés d’ensenyament-aprenentatge; fent que provoqui una part més activa en l’avaluació, considerant l’avaluació i l’aprenentatge com un procés unificat, amb la finalitat d’afavorir el desenvolupament de les habilitats del pensament i la seva aplicació al currículum i a la vida real dels nostres alumnes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada